Skulle du helst?

Skulle du helst se tio minuter av din framtid eller tio minuter av någon annans framtid?

Jättelätt, min egen, för att se om jag blir frisk.

Eller nej, inte vill jag se tio minuter av en framtid där jag inte är frisk, det orkar jag inte med. Så då får jag se nån annans framtid. Inte Mikaels, om jag ser att han blir sjuk eller så.

Nån ung person som lever och frodas? Ja, det får bli Johannes framtid. Han firar sin första jul och borde ha en rätt ljus framtid.

Puh, det här var svårare än jag trodde!

1 kommentar:

modren sa...

Jag vill inte se någons framtid så här i dödligheten, men en glimt av "vad intet öga sett och vad intet öra hört, har Gud berett åt dem som älskar honom" skulle jag inte tacka nej till. Men då skulle det nog bli svårt att återvända till detta livets tåredal.
Så jag är nöjd med att vandra i tro, utan att se.
modren