Snön lägger sig inte

Det hade varit trevligt med lite snö till första advent men det blir bara slask.

Så då kör jag fullt på åt andra hållet och ger er en somrig veranda. Och julrött hus.

Fast vi drack julmust till fredagsmys, det luktar hyacint i vardagsrummet och jag fick upp en marinblå stjärna i fönstret i vardagsrummet som överraskning till Mikael när han går upp imorgon bitti. Nu älskar jag jul igen och är inte stressad.

Men Mikael köpte en julkalender frön Bingolotto av en lite fotboll skulle för ett tag sen och idag skrapade jag första rutan. Fick hjärtklappning, det stod 50 000:- två gånger! Vi vann! Vi Vann!! Vänta, gick inte det lite för lätt? Läste instruktionerna (ja, jag är så van vid lotter att jag behöver läsa instruktionerna!) och det var visst tre samma man skulle ha. Jaja, lätt fånget, lätt förgånget.

Inga kommentarer: