Fascinerad av broderi

Såg några broderade svärord på Pinterest härom dagen och det är sån humor jag älskar! Att man tar nåt så gammalt, fint, viktigt i kvinnohistorien, som deras broderier för att försköna hemmet innan Desenio hade börjar göra planscher. Och barnen behövde lära sig att bli gudfruktande, väluppfostrade typer som inte kunde läsa på mjölkpaketen om klimatkrisen. Jo, när man tar en sån instution som broderier och gör nåt helt annat av dem, som brodererar svärord på dem. Så känner vi oss ju till mans ibland. Istället för svenska svärord säger jag ibland nåt på utrikiska som inte låter så hemskt men som ger mig utlopp för min vad det nu är. Den här bonaden är rätt snäll i alla fall, rumsren på bloggen, och budskapet gillar jag faktiskt också. Men jag gillar surrealismen i saker, som Bollocks broderat på en tavla. Ni behöver inte slå upp det, det är nåt män har i plural.

Inga kommentarer: