Göteborg, my first love

Och jag hittar nästan överallt, sjunger Orup om sin stad, men det är skillnaden för mig att bo i Göteborg eller Stockholm, att när jag ser en bild från Göteborg känner jag igen mig hur fort som helst. Och jag har tusen minnen från att vara där, så många att inget enda står fram som speciellt minnesvärt och därför är det bara välkänt.

Här är vi utanför Nordstan, men på de bortre spåren på den sidan där gallerian ligger, och Laura Ashley på hörnet. Jag glömmer av vad saker och ting heter, gallerian heter ju nåt men jag har inte sagt det ordet på 20 år eller så.

Men det är så fantastiskt betryggande att känna igen sig i bilder. Den här publicerad av goagöteborg på IG. Har berättat om det här kontot förr, jag äääälskar fotona. Att få känna sig hemma i en stad som inte längre är hemma, är så lugnande på nåt vis. Kolla.

Inga kommentarer: