Längtar!

Har så fått på hjärnan att jag vill åka på semester. Helst Italien såklart, men vartsomhelst där man kan bada varmt, ligga och titta på havet och kanske orka läsa nån bok. Det kan man ju kanske klara om man inte ska hänga med i allt som händer på sina sociala medier. Eller att virka en mormorsruta ackompanjerad av havet. Och alla andra i sina solstolar ska givetvis vara knäpp tysta. Annars får man ligga där i öronproppar och hörselkåpor och bara låtsas att man hör havet. Man vet ju hur det låter när man tittar på det.

Men jag kan nog inte ta mig till havet. Även om stranden ligger på hotellets mark är det längre än jag kan gå. Och även om man tar med sig elrullstolen kan jag inte åka i sand med den, och vilken strand är 5 steg bred? Och redan för några år sen var jag för sjuk för att sitta upp till middag varje dag. Så jag vet inte hur det skulle gå till. Men jag längtar oerhört, och den här bloggen är ju på ett sätt min verklighet, om den nu är riktigare än min andra verklighet vet jag inte, men här jag kan resa. Jag tror nån av de här bilderna är Maldiverna.

Inga kommentarer: