Inte kul med koloskopi

Jag har varit noga i veckan med att inte äta något förbjudet. Stoppade en bit vitkål i munnen före middagen, kom på att man inte fick äta kål, så jag tuggade lite och spottade ut. Jag läste också på laxeringsmedicinen och den innehåller t ex 10 ggr en normalos av magnesium. Jag tar 800 mg per dag och det är dubbel dos och nu ska jag ta 3,5 g, plus andra kemikalier. Det kommer inte att bli angenämt. Har aldrig laxerat förr men tror att jag kommer att bli rätt slut i kroppen, det blir ju friska. Så ju närmare det kommer, desto motvilligare blir jag. Men jag vill verkligen inte spoliera det så jag gör allt rätt så jag inte måste göra om det. På måndag gäller det. Men gastroskopin gick mycket bättre än jag trodde, så kanske går detta också bra. Gillar inte nåt som slutar på -skopi.

2 kommentarer:

Nilla sa...

Håller tummarna att det går bra. Jag tyckte det var mindre skönt men så är jag säkert rätt klen ��

Anja Olergård sa...

Tack för tummarna! Jag är säkert också klen!