Rena rötan!

Röta är göteborgska för tur. Och den var av ren röta som jag tänkte hmmm, ska kolla på skatteverkets hemsida när man ska deklarera. Och så var det sista dagen! Man kunde dessutom göra det utan några koder från den tryckta deklarationen, bara genom att logga in med sitt bankid, och det var ju skönt att slippa leta. Visserligen har jag bara en hög med papper så det hade väl gått relativt fort.

Däremot har jag helt glömt av vad gynekologen sa om vilka hormoner jag ska ta. När Mikael berättade ur minnet så kände jag inte ens igen det då. Så där sitter jag och koncentrerar mig på att minnas, skriver anteckningar, och ändå har jag missat massa viktiga detaljer?! Det skrämmer mig när jag märker sånt. Hur mycket jag missar som jag inte vet om.

Egentligen borde de inte låta mig rösta. Hur kan jag ha välunderbyggda åsikter om landets styre när jag inte fattar vad läkaren säger under några minuter?

Men när har det hindrat mig från att ha åsikter :-)

Jag skojar bara delvis, det är läskigt och därför måste jag skämta.

Inga kommentarer: